Pasztet z królika

Powróciły dawne smaki, wspomnienia, kiedy to po podwórku mojego dzieciństwa skakały króliki, a wraz z nimi naszła mnie ochota na pasztet. Tuszkę z owego nabyłam w orientalnym sklepie mając nadzieję, że pochodziła z hodowli, a nie została schwytana, gdy sobie beztrosko hasała po łące. Tak więc, sięgnęłam pamięcią wstecz i na moim wielkanocnym stole zagości pasztet z królika …..oto przepis:

tuszka królika /moja 2,6 kg/

80 dkg surowego boczku

3 marchewki

1 pietruszka

kawałek selera

1 cebula

3 liście laurowe

4 ziarenka ziela angielskiego

4 ziarenka czarnego pieprzu

sól

pieprz

gałka muszkatołowa

2 bułeczki

5 jajek

masło do wysmarowania foremek

bułka tarta do wysypania foremek

Wykonanie:

Mięso królika, boczek, warzywa, liście laurowe, ziarenka ziela i pieprzu umieścić w garnku, zalać wodą i dusić do miękkości mięsa. Po ostudzeniu, mięso, boczek, warzywa i namoczone w wywarze bułki zmielić dwukrotnie w maszynce do mięsa.

IMG_2067

Następnie dodać żółtka jajek, sól, pieprz i gałkę muszkatołową i dokładnie wymieszać masę. Białka jajek ubić na sztywną pianę, dodać do masy mięsnej i dokładnie ale delikatnie wymieszać.

Wysmarowane masłem i wysypane bułką tartą foremki napełniać masą pasztetową do 2/3 wysokości. Wygładzić powierzchnię i położyć kilka wiórków masła.

IMG_2070

Piec w temperaturze 180°C około 1 godziny, aż pasztet będzie rumiany i będzie odchodził od brzegów foremki.

IMG_2079

Najlepiej piec w foremkach typu keksówki. Ja używam małych foremek aluminiowych z tekturowym zamknięciem, wkładam do zamrażarki i wyjmuję kiedy mamy ochotę.

IMG_2088

Smacznego !!!

Skomentuj

